سیاوش عزیزی

سیاوش عزیزی

سیاوش عزیزی هستم و فعال در حوزه استارتاپ. مشتاق کار گروهی و شروع دوباره های عجیب و غریب! به دنبال تجارب جدید، کارهای جدید، جاهای جدید و هر چیز متمایزکننده عالی!

نظرسنجی سایت

چه مطالبی را بیشتر می پسندید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 34
  • بازدید دیروز : 97
  • بازدید کل : 30795

مدل کانو یکی از انواع مدل های اندازه‌گیری رضایت مشتری


مدل کانو یکی از انواع مدل های اندازه‌گیری رضایت مشتری

مدل کانو یکی از انواع مدل‌های اندازه‌گیری رضایت مشتری است. رضایت مشتری‌ از ویژگی‌های محصولات‌ ما، به سطح کارآمدیِ ایجادشده توسط این محصولات بستگی دارد، مدل کانو نیازها را به سه دسته تقسیم کرده است:

نیازهای اساسی: نیازهایی هستند که وجود آن‌ها در محصولات و خدمات امری بدیهی است. اگر این دسته از نیازهای مشتری برآورده نشود رضایت مشتری به‌شدت کاهش می‌یابد. درصورتی‌که برآورده شدن این نیازها فقط از ایجاد نارضایتی مشتری جلوگیری می‌کند و تأثیر چندانی در رضایت مشتری ندارد.
نیازهای عملکردی: نیازهایی هستند که تأمین آن‌ها باعث افزایش رضایت مشتری می‌شود و همچنین عدم تأمین آن‌ها رضایت مشتری را کاهش می‌دهد.
نیازهای انگیزشی: ویژگی‌هایی از محصول یا خدمت هستند که مشتری آن را یک نیاز یا الزام تلقی نمی‌کند درنتیجه عدم تأمین آن باعث نارضایتی مشتری نمی‌شود. درصورتی‌که وجود آن رضایتمندی بالایی را در مشتری ایجاد می‌کند.

منبع: TMBA

  انتشار : ۲ آذر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 1283

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

آدرس: آذربایجان غربی، مهاباد، مجتمع تجاری و اداری نور، واحد 341، شتابدهنده کسبوکار کارما

زندگی باید کرد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما