سیاوش عزیزی

سیاوش عزیزی

سیاوش عزیزی هستم و فعال در حوزه استارتاپ. مشتاق کار گروهی و شروع دوباره های عجیب و غریب! به دنبال تجارب جدید، کارهای جدید، جاهای جدید و هر چیز متمایزکننده عالی!

نظرسنجی سایت

چه مطالبی را بیشتر می پسندید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 24
  • بازدید دیروز : 97
  • بازدید کل : 30785

رزومه چیست؟


رزومه چیست؟

رزومه (فرانسوی:résumé) یا کارنامک به نوشته‌ای گفته می‌شود که پیشینهٔ تحصیلی، مهارتی ، شغلی و برخی جزئیات زندگی یک شخص در آن درج می‌شود تا شرکت‌ها و کارفرماها بتوانند با مطالعهٔ ان در مورد استخدام یک شخص تصمیم بگیرند. یک رزومه معمولاً اطلاعات تحصیلی و شغلی فرد را در بر می‌گیرد.

در حقیقت رزومه، یک تصویر ذهنی را از توانایی‌ها و فعالیت‌های شما در زمینه شغل مورد نظر نشان می‌دهد و باعث می‌شود کارفرمایان با مطالعه آن متقاعد بشوند که از میان داوطلب‌ها، کدام یک برای دعوت به مصاحبه مناسب‌تر است.

 

اولین گام برای استخدام در شغل مورد نظر، داشتن یک رزومه کاری است و افراد برای این که در این شغل، با سایر داوطلب‌ها رقابت بکنند، رزومه‌ای برای کارفرمایان ارسال می‌کنند و در آن با ذکر مهارت‌های شغلی و پیشینه تحصیلی خود سعی می‌کنند تا کارفرمایان را قانع کنند که می‌توانند مناسب‌ترین گزینه در جایگاه شغل مورد نظر باشند.

 

در اغلب موارد برای استخدام، تعداد زیادی رزومه کاری ارسال می‌شود که کارفرما فقط تعداد محدودی را مطالعه می‌کند و اگر یک رزومه کاری، اطلاعاتی مبهم و غیر مرتبط داشته باشد فرد برای مصاحبه دعوت نخواهد شد. پس در رزومه کاری، اطلاعات مربوط به مهارت‌های کافی و سوابقی در زمینه شغلی مورد نظر، باید به شکل اصولی و کارآمد درج شود.

 

 

 

 

 

  انتشار : ۱۵ شهریور ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 359

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

آدرس: آذربایجان غربی، مهاباد، مجتمع تجاری و اداری نور، واحد 341، شتابدهنده کسبوکار کارما

زندگی باید کرد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما